24/01/2017

Čtenářské výzvy

Milý čtenářský deníčku,

jedním z důvodů, proč jsem začala používat Goodreads bylo, že jsem se chtěla zúčastnit jejich čtenářské výzvy. V roce 2016 jsem si dala předsevzetí, že přečtu 70 knih, nakonec jsem jich zvládla 74.

Ani letos se bez tohohle počítání neobejdu. Na Goodreads jsem si stanovila opět cíl 70 knih. Což znamená, že v tomhle ohledu mám pocit, že už jsem na maximu a nemá cenu to uměle tlačit nahoru jen za cenu, že přečtu více ještě kratších knížek.

Ale aby i tento rok byl něčím nový, rozhodla jsem se přijmout i výzvu od Databáze knih. Místo prostého počtu knih nabízí dvacet témat, každé je potřeba splnit jednou knihou a jedna kniha nesmí být použita pro více témat. Databázy knih nepoužívám, protože čtu občas i knížky v angličtině, které bych tam nemohla zaznamenat, takže plnění během roku budu zaznamenávat do svého čtenářského deníčku.

Seznam témat:
  1. kniha, která je starší než čtenář
  2. kniha, která je autorovou prvotinou
  3. kniha, která má na Databázi knih méně než 500 hodnocení
  4. kniha odehrávající se v budoucnosti
  5. kniha od severského autora
  6. kniha, jejíž děj se odehrává v Praze
  7. kniha od držitele Pulitzerovy ceny
  8. oblíbená kniha rodičů, prarodičů
  9. kniha odehrávající se na ostrově
  10. kniha psaná formou deníku
  11. kniha od autora ze sousedícího státu
  12. kniha od autora z žebříčku 100 nejoblíbenějších autorů na Databázi knih
  13. kniha poprvé vydaná v roce 2017 (zcela nová kniha)
  14. kniha od českého autora
  15. kniha se zvířetem v názvu
  16. darovaná kniha
  17. kniha, která má jednoslovný název
  18. kniha s jménem v názvu
  19. kniha pohádek
  20. kniha, jejíž první věta je otázkou
Některá témata jsou jednoduchá a mám je splněná už nyní. O jiných pochybuji, že se mi je splnit povede. Uvidíme! Níže uvádím u každého čísla knihu, kterou jsem přečetla a která se k tomu tématu hodí. Doufám, že splním aspoň 15 kategorií!
  1. Příběh služebnice (chápu jako stáří prvního vydání v originále, nikoliv stáří výtisku)
  2. Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender
  3. Projekt potomek (a téměř všechny další knihy...)
  4. Kruh
  5. Literární spolek Laury Sněžné
  6. Labyrint
  7. Úžasná dobrodružství Kavaliera a Claye
  8. Na západní frontě klid
  9. Měsíc nad Soho (Londýn - Velká Británie je taky ostrov)
  10. Rok kohouta
  11. Jsem máma
  12. Tufova dobrodružství
  13. Závěrka aneb ztížená možnost happy-endu
  14. Selský baroko
  15. Hejno bez ptáků
  16. Když ti to udělá radost...
  17. Mezisvět
  18. Anežka
  19. Bajky barda Beedleho
  20. Všechny malé zázraky

Žádné komentáře:

Okomentovat