25/01/2017

Jennifer Nivenová - Všechny malé zázraky

Milý čtenářský deníčku,

knížka Všechny malé zázraky by se dala shrnout tří slov: Autobiografie o sebevraždě.

zdroj: goodreads.com
Tenhle román se opravdu těžko popisuje, když nechceš prozradit celou zápletku. Hlavní hrdinové Theodor a Violet se potkají na zvonici, kde oba přemýšlejí o tom, jaké by to bylo skočit a nebýt. Nakonec stejně jako v Hornbyho Dlouhé cestě dolů sejdou oba dolů a stanou se z nich přátelé.

Violet chtěla ukončit svůj život, protože přežila autonehodu, při které zemřela její sestra. Theodorovi zase všichni spolužáci přezdívají "magor". Ale člověka nejde charakterizovat jednou větou nebo slovem. Každý soucitný pohled zraňuje jejich křehké duše a oba si přejí jim uniknout.

Všechny malé zázraky působí neuvěřitelně autenticky. Autorka se inspirovala tím, co sama na střední škole prožila. Smrt blízkých, šikana, duševní porucha, domácí násilí... je toho tolik. Často jsem při čtení měla pocit, že můj vlastní život je tak jednoduchý, že si to ani nezasloužím.

Knížka je čtivá a zároveň překvapivá. V mnoha ohledech se podobá dalšímu románu pro mladé čtenáře: Eleanor a Park. Právě kvůli němu ode mě ve finále dostala "jen" čtyři hvězdičky. Zatímco Eleanor a Park se mi dostali pod kůži a po dočtení jsem musela stále dokola poslouchat jejich písničky a vymýšlet pokračování, vztah Violet a Theodora nebyl popsán tak dobře. Jejich společné scény jsou sice romantické, ale autorka nenašla ta správná slova a metafory, jakými je popsat.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat