25/01/2017

Kolektiv autorů - Když ti to udělá radost...

Milý čtenářký deníčku,

podíváme se spolu na zuby jednomu darovanému koni. Sbírku povídek Když ti to udělá radost... jsem totiž dostala zdarma k nákupu mobilního telefonu. Moc jsem od ní nečekala a to bylo dobře.

zdroj: goodreads.com
Povídky kromě knižní vazby nespojuje vůbec nic. Témata i žánry jsou různé, autoři známí více i méně, mezi Čechy se vplížil jeden cizinec. Výhoda je, že díky tomu povídky nesplývají, každá je jiná a téměř každý si najde aspoň jednu, která se mu bude líbit. Zároveň to znamená, že každému aspoň jedna vůbec nesedne. Hodnocení tedy bude průměrem přes všechny povídky. Takže průměrné.

Nejvíc se mi líbila nejdelší povídka, kterou napsal Pavel Renčín. Do teď jsem o něm neslyšela, nyní jsou jeho knížky na mém seznamu "chci přečíst". Zároveň se asi nejvíc vymyká danému tématu "když ti to udělá radost". Fantasmagorická detektivka plná krvelačných zrůd a se psím hrdinou vyznívá jako prolog k sérii. Pokračování se mi zatím bohužel vygooglit nepodařilo.

Vieweghův styl mě moc nebaví, nicméně jeho povídka patřila mezi ty lepší. Nezklamala ani Soukupová, i když konec byl víc než předvídatelný. Fulgumův příspěvek se snad ani nedá považovat za povídku, Haklovu jsem nepochopila, Šabachovo téma mě nezaujalo, Lasicův Vánoční příběh mě nudil a Sobotové Bába Jóga patří mezi klasické ukázky z víkendové přílohy novin.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat