16/01/2017

Viktorie Hanišová - Anežka

Milý čtenářský deníčku,

stejně jako předchozí knížka, i Anežka od Viktorie Hanišové se točí kolem těhotenství.

Zdroj: goodreads.com
Tentokrát jde o příběh ambiciózní ženy, která až pozdě zjistí, že by se ráda stala matkou. Když to nejde obvyklou cestou, rozhodne se pro adopci. Co bych na jejím místě udělala já?

Chce se mi říct, že bych udělala všechno jinak. Neadoptovala bych dítě na hraně zákona, nevýmýšlela bych si, že je moje romská holčička původem z Kuby a už vůbec bych ji nenechala sedět u večeře, dokud to nesní, až se nakonec počůrá.

Přišlo mi, že v knize jsou popsány snad všechny události, které matka zkazila. Náznakem se hovoří o tom, že byla i spousta jiných, šťastných, okamžiků, ale kniha se soustředí jen na ty špatné. Kvůli tomu jsem rozhodně nesoucítila s matkou, místo toho se mi neustále chtělo křičet: "Nedělej to!", "To nevidíš, že ji ve škole šikanují?!".

Moc by mě zajímalo, kde autorka čerpala inspiraci, jestli je kniha částečně autobiografická nebo ne. Všechno bylo popsáno tak věrohodně! Ale Google nenabídne nic než pár vět, které jsem si přečetla už na obálce knihy.

Bohužel, všechny postavy, a to včetně těch hlavních, mi přišli hrozně šablonovité. Jasně, ambiciózní ženská z HR, ta půjde přes mrtvoly a bude chtít malou baletku. Jasně, mamina se čtyřmi dětmi bude koukat na Sama doma, malá cikánka nakonec uteče z domova... Chyběla mi originalita, neočekávaný vývoj, cokoliv, čím by mě kniha překvapila.

Závěrečné hodnocení: 

Žádné komentáře:

Okomentovat