01/03/2017

Únorové shrnutí

Milý čtenářský deníčku,

únor je sice kratší než ostatní měsíce, ale hlavním důvodem, proč jsem přečetla méně knih než v lednu, je to, že únorové svazky měly povětšinou mnohem více stránek.


Počty

Celkem jsem v únoru dočetla 5 knih, mezi nimi jednu pětihvězdu! Kromě toho dvě za čtyři hvězdy a dvě za tři. Žádná z nich nebyla vyloženě špatná nebo zklamáním. Co se týká žánrů, tak kromě jedné šlo pro mě docela neobvyklé kategorie: jedna z literatury faktu, jedna urban fantasy, dvě historické fabulace a jedna naprosto nezařaditelná.


Nejlepší kniha


Ta možnost tu prostě je od Michaela Třeštíka je jasným vítězem tohoto měsíce. Knihy o výtvarném umění mě prostě baví, nečetla jsem jich moc, takže v podstatě každá mě něčím překvapí či poučí. Navíc Třeštíkův přístup k obrazům je mi velmi blízký a při čtení o jeho osobním výtvarném experimentu jsem se skvěle bavila.


Nejhorší kniha

Tenhle měsíc neměl žádnou špatnou knihu. Podle hvězdiček by měl nastat rozstřel mezi Měsícem nad Soho, který patří mezi oddechovou literaturu, což je důvod, proč nedostal vysoké hodnocení, ale jinak byl skvělý. Jak být ženou se mi nelíbilo kvůli mnoha autorčiným názorům a hospodskému stylu, ale zase ve mně vyvolal tolik otázek a zájmu o feminismus, že ho taky nemůžu prohlásit za nejhorší knihu měsíce. Promiň, deníčku.


Čtenářská výzva


Podle Goodreads jsem stále asi o tři knihy napřed, takže se mi podařilo udržet náskok z ledna. Co se týká Čtenářské výzvy z Databáze knih, tak jsem opět zaplnila několik jednodušších kategorií a jednu těžší - 7. kniha od držitele Pulitzerovy ceny (Úžasná dobrodružství Kavaliera a Claye). Z té mám obzvlášť radost, protože autor ji obdržel právě za tuhle knihu, i když výzva umožňuje přečíst cokoliv od oceněného spisovatele.


Objevy


Mé objevy týkají především obsahu knih. Díky Uličce tisíce květů jsem si přečetla něco o bombardování Japonska za druhé světové války a díky Jak být ženou jsem se začala zajímat o feminismus a na můj seznamu k přečtení přibyla legendární Eunuška od Germaine Greer.

Žádné komentáře:

Okomentovat